Jacques du Manoir

Jacques du Manoir

mark.png

Pro rodinu Boegli je výroba hodinek více než jenom podnikání – je to skutečná vášeň, která přechází z generace na generaci. Počátek výroby hodinek v této rodině sahá celé čtyři generace zpět. Na začátku 20. století se Louis Schwab usadil v Moutieru, aby zde založil továrnu na výrobu hodinek. V roce 1904 vytvořil známou značku SWIZA a brzy se stal předním výrobcem budíků a cestovních hodin. Louis Schwab byl nejenom ředitelem továrny s téměř 400 zaměstnanci, ale také otcem 15 dětí. Byl patriarchou respektovaným v celém regionu a žil v nádherném panství. Ve věku 60 let těsně před štědrovečerní večeří zemřel a 15 malých dětí zůstalo osamoceno. Po smrti zakladatele nemohly ale rodinnou firmu vést všechny. Proto jedna z dcer podpořila svého manžela Benjamina Boegliho v založení vlastní společnosti v Grandvalu, která by vyráběla ciferníky pro hodiny a hodinky, a to zejména pro značku Swiza. Po něm firmu převzal jeho syn Jacques, který ji rozšířil a dodával ciferníky do celého světa. Po několika letech se Jacques Boegli rozhodl vrátit se ke svým kořenům a vyrábět celé hodinky tak jako jeho dědeček. Svou první kolekci typických švýcarských hodinek s květinami představil v roce 1991 pod názvem „B-Watch“. V roce 1993, kdy kolekce získala klasičtější vzhled, změnil název značky na „Jacques du Manoir“, ale v horní části značky ponechal „B“ jako upomínku na první kolekci. A tak se zrodila značka…

 

Dnes je tomu zhruba 20 let od doby, kdy byly vyrobeny první hodinky „Jacques du Manoir“. Kolekce více než 400 náramkových a 200 kapesních hodinek nabízí něco pro každého. Každý rok vzniká více než 50 nových modelů. Od roku 2003 značku spravuje jeho syn, François Boegli, pravnuk Louise Schwaba. Jeho cílem je pokračovat v tom, co vyráběl jeho pradědeček: kvalitní švýcarské hodinky dostupné pro všechny. Ze začátku byly výrobky značky distribuovány pouze ve Švýcarsku. Už několik let se ale François Boegli snaží rozšířit svou síť mezinárodních distributorů. Hodinky značky „Jacques du Manoir“ jsou dnes k dispozici v ostatních evropských zemích, v Americe nebo na Blízkém východě či dokonce na palubě několika známých leteckých společností. Jedním z cílů značky je nabídnout na celém světě důkaz, že je možné si pořídit pravé švýcarské hodinky, aniž by to stálo spoustu peněz.